Varken Emelie eller jag har uppdaterat bloggen på länge. Lusten har inte riktigt funnits där. Jag har en förmåga att stressa upp mig själv över småsaker och en enorm rädsla för att misslyckas. Om jag hade börjat universitetet för ett år sedan hade jag troligtvis hunnit läsa alla böcker som skulle vara med på kursen. Det är verkligen på den nivån. Jag har nu bara läst en bok och tvingar mig själv att göra annat. Ryggen pallar knappt men med pillerknaprande och att få göra pilates håller modet på topp. Kunde knappt sova inatt, trots sömnmedel (det kanske säger något, jag vet inte?). Sitter i alla fall uppladdad med värktabletter, ipren-gel, vetekudde och TENS-maskin (och är fortfarande i min natt-tröja). 
 
 
Imorse gjorde jag en otroligt god frukost efter några blogilates videos! (Frukost är den bästa måltiden på dagen, enligt mig). Igår gjorde jag världens bästa nudlar också! Mitt mål är att hålla ner kostnaderna på maten men att det fortfarande ska vara så himelskt gott och gå fort.
 
 
Banan-muggcake! Blev inspirerad av andra bloggare och satte därför ihop ett eget recept! Det fungerar att byta ut kokosmjölet mot vanlig mjöl. Jag valde att inte ha någon sötning, hur gott som helst ändå!
 
Gör så här:
 
1. Blanda ihop alla ingredienser i en bunke. Mixa sedan ihop dem med en stavmixer. 
2. Fyll en mugg med smeten (OBS, tänk på att smeten växer, ha därför inte en för liten mugg)
3. Full effekt i micron ca 90 sek (olika för olika microvågsugnar) 
4. Servera! 
 
För att inte behöva slänga bort andra halvan av bananen använde jag frysta hallon och jordgubbar som värmdes (antingen i micro eller på spisen fungerar bra). Toppade med skivade bananer!
 
Kalorier beräknade för Banan-Mugcake och banan-jordgubbs-hallon röran (beräknat utan socker). 
Fett 3,48
Kolh. 62,64
Prot. 9,84
Kcal. 309
 
Näringsberäkning bara för Banan-Mugcaken:
Fett 2,96
Kolh. 36,23
Prot. 8,40
Kcal. 205
 
Hoppas detta blev en inspiration till din frukost imorgon! :-D